Frisörsalongen by déco i Luleå har planer på att expandera och utveckla frisörbranschen med hjälp av bland annat digitalisering. Nu tar salongen steget och skapar en frisörkedja.

Salongen by déco expanderar för att utveckla frisörbranschen med nya affärsmodeller och kundernas medvetenhet. Tre ägare av salongen tar nu steget och startar frisörkedjan by déco world.

– Ska vi ta över världen så gäller det att ha de bästa med sig. En av delägarna, och tillika vd i bolaget, är Anki Hjerpe, som med sitt ledarskap, erfarenhet och driv kommer att vara en stor tillgång för oss, säger Mari Lundmark till Affärer i Norr.

Planen är bland annat att köpa upp salonger som har potential att bli en del av by déco world och i skrivande stund pågår dialoger med så väl salonger som frisörer.

Premiär i helgen

Anders Björkén från Luleå kommer att vara den som designar satsningens samtliga salonger och redan i helgen drar salongskonceptet igång på Storgatan i Luleå.

Enligt vd:n Anki Hjerpe är både svenska och utländska investerare visat intresse för den nystartade kedjan.
By decó startades 2015 av Mari Lundmark och salongen omsätter i dag 7 miljoner kronor.

– Det kommer att finnas flera by déco-­salonger både nationellt och även internationellt inom ett par år och såklart en e-handelsdel. Jag gillar att jobba målinriktat och är duktig på att alltid tänka nytt. Nu väntar världserövring, säger Mari Lundmark till Affärer i Norr.