Joe-Yves Asmar blir Global Creative Director hos svenska hårvårdsmärket Grazette.

En av Sveriges största internationella frisörstjärnor återvänder till Grazette of Sweden, där han tidigare varit Creative Art Director. Joe-Yves Asmar har en gedigen bakgrund inom frisöryrket men har under de senaste åren till stor del arbetat i modebranschen där han blivit ett omtalat namn som hårstylist, han har bland annat tilldelats den prestigefulla titeln International stylist of the Year, varit ambassadör för L’Oréal Professionell och samarbetat med stora modevarumärken och magasin, både nationellt och internationellt, däribland ELLE, Interview Magazine, H&M och Acne Studios.
 Men nu ser han fram emot att vara tillbaka hos det svenska varumärket.

– Efter fyra framgångsrika år som ambassadör på L’Oréal så känns det ohört roligt att få samarbeta med ett helsvenskt varumärke igen, säger Joe-Yves i ett pressmeddelande och berättar även att han ser mycket fram emot hela resan som Grazette of Sweden står inför 2020.

Målet för Grazette under 2020 är att bygga ett team med olika expertiser som ska lyfta varumärket till nya nivåer. Utöver det satsar Grazette på fler kampanjer, ny produktdesign och nytt content.

– Vi är mycket glada att kunna knyta Joe-Yves till oss igen. Joe-Yves har en unik kompetens och meritlista. Vi ser fram emot hur han kan spela in i våra olika kreativa processer med tonvikt på frisör och marknad, säger Hans Algeskog, vd på Grazette.

Joe-Yves Asmar är ny Global Creative Director på Grazette.

 

Joe-Yves Asmar för Grazette.