Hej, Dani och Marlene Abunar på Victor Noblesse, ni expanderar nu er salong och blir samtidigt partner med L’Oréal Professionnel, och Nordens enda flagship-store för dem. Hur känns det?
– Kul, det känns jättebra och det kommer bli en spännande resa!
 
Varför expanderar ni?
– Vi har snart vuxit ur lokalen, och när lokalen bredvid blev ledig kände vi att vi måste vi smida medan järnet är varm. Det var bara ta den och köra. Vi kommer att expandera med mer behandlingar och få in en exklusiv beautydel i vårt nuvarande koncept. Visionen är att ha  Nordens exklusivaste och enskilt största beautykoncept. 
 
– Vi vill inte skapa flera salonger utan ha en flagship och göra den så bra som möjligt. Vi märker stor skillnad på när vi är på plats och inte och tror på att man måste vara närvarande i salongen för att få den utveckling man vill ha. Vi stänger inga dörrar men vi har ambitionen att ha en enhet och göra den så bra vi kan. 
Salongens övre plan idag.
Den nya delen är 185 kvadratmeter, vad kommer den innehålla?
– Det blir ett väsentligt utökat personalutrymme, större kontor och konferens, två nya behandlingsrum (med möjlighet till tre) och åtta till tio nya arbetsplatser. Vi kommer att ha totalt 37 platser och 12 schampooneringar.
 
Ni har ett unikt tema i er inredning (med bland annat guldtak i salongen) fortsätter ni med det?
– Ja, man kommer att känna igen sig, men vi kommer att byta en stor del av vår inredning för att göra Victor Noblesse 2.0. Vi kommer att knyta an till den gamla, det kommer fortfarande kännas som vår salong, vi behåller känslan och den exklusiva miljön. En art deco stil med en uppdaterad 20-tals känsla, med inspiration från hotellmiljö och lounger.
På Victor Noblesse är varje detalj djärv och påkostad.
Ni är nu också L’Oréal Professionnel. enda nordiska flagskeppssalong?
– Ja, vi har sedan en tid tillbaka haft samarbetstankar, och landade i mellandagarna hur det skulle se ut, så vi är precis i startsträckorna.
 
Vad innebär det?
– Vår färg och försäljningsprodukter kommer att bestå av L’Oréal Professionnel. De har flera varumärken under sin fana så vi får ändå ett brett sortiment. Jag (Dani) kommer att börja som nordisk ambassadör för dem och utbilda för dem som frilans. Vi kommer även jobba med kollektioner och annan marknadsföring. Vi har redan gjort en kollektion tillsammans som kommer ut här under våren, där jag (Dani) har stylat fyra stora influencers som L’Oréal Professionnel samarbetar med.
 
Varför tog ni det här steget?
– Vi har jobbat med ganska många olika varumärken förut och ibland kan vi uppfatta att det blir varken hackat eller malet när man jobbar med för många. Även om vi haft bra förhållanden med alla är det svårt att få fokuserad support och bra partnerskap, som vad de har för möjligheter att hjälpa oss växa. L’Oréal Professionnel och vi tillsammans kan göra mycket starkare avtryck som partners på många olika plan. 
 
Hur går det att byta varumärke, krävs det inte mycket utbildning?
– Det kommer bli lite annorlunda och det gäller att drilla in frisörerna men alla är otroligt positiva och med på banan och tycker det ska bli en jättebra förändring både med bytet och salongen. Vi får support från L’Oréal Professionnel, med tekniker på plats i salongen och vi får komma till deras akademi, så alla får det de behöver för att känna sig trygga. Alla är dedikerade och sugna, och kompetenta, så det kommer nog att gå ganska fort faktiskt.