I våras hade vi vår första kundkväll någonsin!
Det blev ett mycket roligt event som gav oss fina minnen och många lärdomar.
Fredagen den 26/10 hade vi bestämt oss för att göra detta igen, men så klart ännu bättre än sist! Nu i efterhand kan vi stolt säga att vi lyckades med detta och nedan skall vi berätta hur vi gjorde.

Vårt mål är att ha två kundkvällar per år, en på våren och en på hösten. Vi ser ett stort mervärde i detta då det blir ett sätt för oss att möta våra kunder på ett mer avskalat och personligt sätt. Vi får tid att mingla, skratta och umgås helt enkelt. Våra kunder älskar att få testa nya grejer och att få känna att dem får det där ”lilla extra”.

Kundkvällen är ett tillfälle där vi vill få det där ”lilla extra” att genomsyra – allt!

Inbjudan hade skickats ut till ett stort antal av våra kunder via mail ca tre veckor innan tillställningen. De som ville komma fick lov att ta med sig en gäst och betalade 100 kr per person i anmälningsdeposition. Dessa 100 kr fick de sedan lov att handla för på kundkvällen.

På vår första kundkväll tog vi ingen deposition vilket resulterade i några sena avbokningar. Depositionen löste detta problem så denna gång hade vi nästan inga avbokningar!

Väl på fredagen kom det 65 personer för att spendera sin kväll med oss!

Gästerna blev välkomnade in, fick varsin välfylld goodie bag samt något gott att dricka. Alla som ville fick sitt hår tvättat samt en hårkur från Kérastase, följt av fön och styling efter önskemål. 

Vi hade flera bord med fin plockmat, allt från pajer och croustades till ost- och charkbricka. Glasen bubblade konstant och det gjorde även stämningen hos oss! I högtalarna spelades en härlig aw-spellista med en del funk- & discoinslag, så höfterna vickade per automatik.

Säljare från GHD, Kérastase & Björk var på plats och samtliga hade exklusiva erbjudanden endast under denna kväll.

Det kändes verkligen som att alla gick härifrån med vackra hår, fina intryck och ett leende på läpparna! Vi är så otroligt nöjda.

Tips för dig som vill göra en egen kundkväll:
1. Ha framförhållning med inbjudan, så att du vet att du kommer fylla lokalen.
2. Ta gärna någon deposition vid anmälan för att säkra att dina inbjudna gäster ej avbokar i sista stund.
3. Ha en struktur för hur du vill att dina gäster skall röra sig i lokalen, för att undvika tomma eller överfyllda sektioner.
4. En liten investering i tid, mat och förberedelse kan generera i så mycket! Inte bara en vinst i pengar utan även för ditt varumärke!
5. Goodie bags är inte bara väldigt uppskattat av dem som får dem, utan också ett perfekt sätt att lyfta ett märke/en produkt som du vill sälja mer av.

Vi hoppas att detta kan inspirera fler att hitta på roliga saker med sina kunder!

Dani & Marlene