Den 20 april tillträdde Jenny Hansell som vd på löshårsföretaget Rapunzel of Sweden, tidigare Business Development Manager inom H&M-gruppen som bland annat lanserade Afound.

Jenny Hansell har lång erfarenhet inom både försäljning och marknadsföring med mycket god kompetens inom digital transformation och utveckling, varumärkesbyggnad och e-handel på olika plattformar. De senaste åren har Jenny Hansell bland annat arbetat inom H&M New Busi- ness med att lansera och etablera varumärket Afound.

– Jenny har från sina år inom H&M erfarenhet av strategi och affärsutveckling kombinerat med ett starkt genomförandefokus. Dessutom är hon van att driva förändringsprocesser utifrån kundinsikter. Att hon därtill är en person med mycket energi som skapar ett starkt ledarskap med framåtanda, gör Jenny till en viktig del i Rapunzel of Swedens strategi för att bli den ledande löshårsaktören på marknaden, säger Arthur Engel, styrelseordförande, Rapunzel of Sweden.

Jenny, som hade titeln Business Development Manager inom H&M-gruppen, tar alltså över efter Tobias Mattson som tillträdde som vd i oktober 2018. I fjol rekryterade även Rapunzel den nya försäljningsdirektören Anna Åkesson och marknads- och kommunikationschefen Tove Virding.

– Rapunzel of Sweden är ett fantastiskt svenskt varumärke med internationell närvaro och kvalitativa hårprodukter. Jag är otroligt glad att bli en del av Rapunzel-teamet och jag är djupt imponerad över vad bolaget uppnått sedan start, både vad gäller digital närvaro, de egna salongerna och produktutveckling. Nu ser jag verkligen fram emot att leda nästa kapitel för Rapunzel of Sweden, säger Jenny Hansell.