Wella Professionals lanserar nu #prideinmyhair tillsammans med profilerna Philippa och Peg Parnevik, Daniel Paris, Fab Freddie, Rebecca & Fiona.

Nu uppmanar Wella Professionals privatpersoner, frisörer, stylister och folk i branschen att visa sitt stöd och engagemang för jämlikhet och mångfald genom att färga sitt hår i någon av Pride-flaggans nyanser – och sprida under hashtagen #prideinmyhair i sociala medier.

– Kärnan i vår verksamhet är färg och Prides mest erkända symbol; Regnsbågsflaggan, består som vi känner den idag av sex olika färger, där varje färg har sin unika betydelse. Sitt unika uttryckssätt. Detta ville vi ta fasta på, och skapade initiativet #prideinmyhair. Hårfärg är ett centralt sätt att uttrycka både sin personlighet och sin åsikt genom, säger Tina Bergstedt, nordisk kommunikationschef på Coty Professional Beauty.

Samarbetar med kända profiler

I samarbete med Philippa och Peg Parnevik, Daniel Paris, Fab Freddie, Rebecca & Fiona kommer budskapet att spridas.

Som en del i samarbetet anordnades förra veckan en färg-makeover-dag på Wella Studio i Stockholm, då de kända profilerna valde en Pride-färg till sitt hår och fick sin färg-makeover genomförd med hjälp av Wella Professionals nordiska utbildningsteam.

Vi kan förvänta oss att se mer av dessa och resultatet av deras färg-makover under sommaren och inte minst i under Pride Stockholm.

Sponsrar Pride

Wella är även sponsor för Stockholm Pride och Köpenhamn Pride.

– Vi tror på individualitet och frihet för självuttryck och vill skapa en värld fri från fördomar och diskriminering. Vi ser vårt engagemang i Pride som ett steg att komma närmare en sådan verklighet, säger John Hallberg, Commercial Director på Coty Professional Beauty i Norden.