Prostatacancer är den vanligaste cancersjukdomen i Sverige och den som flest män dör av. Upptäcks sjukdomen tidigt kan den oftast botas. Därför är Mustaschkampens uppdrag att få fler män över 50 att ta PSA-prov helt avgörande.


Det är värdefullt för Frisörföretagarna att företräda så många salonger och barbershops som möjligt, och Mustaschkampen med sitt genomslag och humoristiska kommunikation, kan bli väldigt värdefull för oss till att nå ut till fler medlemmar. Samarbetet är viktigt både för att sprida ett livsviktigt budskap och för att samla våra salonger och barbershops kring en fråga som berör många kunder och familjer. Kampanjen har stort genomslag i media och når ut brett till allmänheten. Detta är en möjlighet för oss att synas i ett sammanhang med värme, humor och allvar.


– Genom att vara med räddar vi liv, samtidigt som vi får vara en del av en stark kommunikation, säger Wiveka Gillow Forssman, vice vd och marknadschef på Frisörföretagarna.


Tillsammans kan vi bidra till svensk prostatacancerforskning, inspirera och motivera män att ta sitt PSA-prov och skapa roliga mustaschaktiviteter i våra salonger.


Frisörföretagarna har också fått möjlighet att vara med vid lanserandet av gemenskapen Mustaschkampens Vänner. Mer om detta i nästa nyhetsbrev.